fredag 4 februari 2011

En samling förföriska Skurkar


Peter Doyles City of Shadows - Sydney Police Photographs 1912-1948 är det senaste föremålet för min heta litterära, eller snarare porträttska!, längtan. Jag tackar - utan inbördes ordning - Pomegranate, Spetsknypplerskan och Loka Kanarp som i  Le Maitre de la Boites  efterföljd uppmärksammar de undersköna porträtt som figurerar i denna volym och förbannar att vare sig födelsedag, julafton eller annan presentuell högtid infaller inom en snar framtid.

La Bibliofille

4 kommentarer:

  1. Haha, jag läste inläggsrubriken och tänkte - vilket sammanträffande! Tills jag ser att du hade samma australiensare i åtanke!
    Denna bok suktar även jag efter kan jag säga...!

    SvaraRadera
  2. Noémi: nu när Du är här passar jag på att personligen tacka för skurklig vägledning och inspiration! Låtom oss tillsammans, om än på var sitt håll, bära bördan av City of Shadows-trånandets våndor!

    SvaraRadera
  3. Åh vad bra! Älskar såna här böcker!! Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Fabucjonas: inte för att Du är mig något tack, men ändock - var så god! Visst är det schysst med sådana här böcker!

    SvaraRadera