måndag 18 augusti 2008

Måndaglig experimentsslöjd XII

Vad är en text? Spörsmålet dryftades i det oändliga under min tid i den akademiska sfären, och summan av kardemumman blev att allting kan vara en text, en text kan vara allting. Likaledes språkades det mycket kring konstarternas gränsöverskridande symbioser, det intermediära kallat? Jag minns ej längre. Också är det alltigenom oväsentligt, ety jag i mitt utförskande av litteraturens potential åt Er, medelst porträtt från egen täppa, komponerat ett floralt bildpoem intertextuellt döpt Elegi över en förlorad sommar. En text? Lyrik? Jag frågar Er.


Elegi över en förlorad sommar


La Bibliofille

3 kommentarer:

  1. Oh, sådan vacker elegi!
    Jag sparar påsommarbilder från skogen, att kika på när det blir mörkt och kallt.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Du!

    Det är tur att fotografier finns. I den mörkaste midvintern är det kan det vara svårt att tro på att det någonsin kommer bli varmt och ljust och grönt ute igen, då är vår- och sommarbilder bra att ha!

    Skogen förresten, den underbara! Måste nog ut på svampjakt i veckan...

    SvaraRadera
  3. Visuell poesi! Vackert!

    SvaraRadera